Home » Producten » Overige » Train efficiënter met een Polar hartslagmeter

Train efficiënter met een Polar hartslagmeter

Polar_hartslagmeterSteeds sneller gaan of zo hard mogelijk trainen, is niet altijd de beste manier om optimaal resultaat uit je training te halen. De beste manier om fit te worden en je doelstellingen te bereiken, is trainen op de juiste intensiteit. Door naar je hart te luisteren, weet je wanneer je harder moet trainen en wanneer je het rustiger aan moet doen. Met een hartslagmeter train je verantwoord, verbeter je je conditie en prestatie én optimaliseer je je hersteltijd.

Met Polar als trainingspartner beschik je over het bewijs dat je conditie verbeterd, waardoor je altijd gemotiveerd traint. Als uitvinder van de eerste hartslagmeter is Polar meer dan 30 jaar de specialist op het gebied van hartslagmeting en trainen op hartslag. Sindsdien zijn ze wereldmarktleider op het gebied van hartslagtechnologie en ontwikkelen we de meest nauwkeurige en intelligente trainingscomputers en hartslaggebaseerde functies. Dankzij hun deskundigheid op het gebied van fysiologie, gebaseerd op diepgaande wetenschappelijke studies, zijn ze toonaangevend in innovatieve productontwikkeling.

Wat Polar écht uniek maakt is dat onze functies jou begeleiden aan de hand van persoonlijke informatie, individuele hartslag en hartslagvariatie. Daarom kiezen topatleten voor Polar, maar je hoeft geen prof te zijn om voordeel uit hartslagmeting te halen.

De maximale hartslag, HFmax, is het hoogste aantal hartslagen per minuut (hsm) dat iemand tijdens uiterste inspanning kan bereiken. HFmax is persoonsgebonden op basis van leeftijd, erfelijke factoren en conditieniveau. HFmax is een nuttig hulpmiddel voor het bepalen van de trainingsintensiteit, die gewoonlijk wordt uitgedrukt als percentage van HFmax.De eerste stap voor het vaststellen van de juiste trainingsintensiteit is je maximale hartslag, HFmax, bepalen. De algemeen gebruikte vuistregel is 220 minus je leeftijd. De maximale hartslag van iemand van 30 is dan bijvoorbeeld 220 – 30 = 190. Deze op leeftijd gebaseerde methode levert een gemiddelde verwachte HFmax op en is een goede methode voor de meeste mensen. Vooral voor mensen voor wie trainen op hartslag nieuw is.Voor mensen die een meer persoonlijke berekening willen, bijvoorbeeld mensen die al jaren fit zijn of oudere mensen die net aan een trainingsprogramma zijn begonnen, heeft Polar verschillende trainingscomputers waarmee de maximale hartslag met behulp van de Polar Fitness Test wordt bepaald. De Polar Fitness Test berekent op basis van de hartslag in rust, hartslagvariatie in rust, leeftijd, geslacht, lengte, lichaamsgewicht en maximale zuurstofopname (VO2 max) de HFmax-p. De HRmax-p in Polar trainingscomputers stelt gebruikers in staat hun unieke maximale hartslag te bepalen én te begrijpen zonder een inspannende maximale inspanningstest te hoeven uitvoeren.De meest nauwkeurige manier om je persoonlijke maximale hartslag te bepalen, is door een medische maximale inspanningstest op een loopband of fiets onder toezicht van een cardioloog of een sportfysioloog. Als je ouder bent dan 40, te zwaar bent, al een aantal jaren een zittend leven leidt of als sprake is van hartaandoeningen in je familie, raden wij een medische test aan.

De verschillende modellen kan je terugvinden de website van Polar Belgium. Contacteer ons voor het gewenste model en wij bestellen het voor u.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *