Home » Personal Training : Back to Basics met Functional Training

Personal Training : Back to Basics met Functional Training

Personal Training wordt steeds meer bekend bij een groter publiek en is niet meer enkel weggelegd voor BV’s of andere wereldsterren. Personal Training is bereikbaar voor iedereen en levert op lange termijn méér resultaat dan de meeste doorsnee fitnessprogramma’s.

Als u beroep doet op een personal trainer dan zal uw training aangepast worden aan uw mogelijkheden.
U overloopt samen met uw personal trainer wat uw doelstelling zijn zodat uw training meer specifiek aanpast is aan uw behoeften. Er zal ook rekening gehouden worden met eventuele medische klachten die een aangepast trainingsprogramma noodzakelijk maken.

Hieronder een overzicht van de verschillende individuele formules :

Trainingsformule : deze formule omvat 1 of 2 trainingssessies per week om uw algemene fitheid op peil te brengen.

Coachingsformule : deze formule omvat trainingssessies ter aanvulling op uw eigen trainingsritme (lopers, fietsers, tennis, golf…)

Lifestyle formule : deze formule omvat training en lifestyle advies (voedingsbegeleiding, time management) 1 of 2 keer per week mét een thuis programma (en follow-up)

 

7bb182b0526c54fd93f69486991d4c54 d99623c7c088a3079f29f71c3ecd0b28

WAAROM FUNCTIONEEL TRAINEN?

Deze trainingsmethode keert terug naar het pricipe van «Back to Basics «

U leert opnieuw uw lichaam kennen en méér controle te hebben over de manier waarop u beweegd. Het belangrijkste uitgangspunt binnen deze trainingsmethode is “ Core Stability “, een term die steeds meer aan belang wint binnen de gezondheidssector.

Dankzij een goede core stability hebt u meer controle over elke beweging die u maakt. Met Functional Training gaan we niet enkel spieren trainen maar eerder een beweging, die onder controle wordt gehouden door een aaneenschakeling van spieren die geactiveerd worden. Hierbij worden de verschillende basiscomponenten van het lichaam aangesproken o.a : houding, kracht, uithouding, coördinatie, balans, evenwicht, snelheid.

Uiteindelijk is trainen op een functionele manier vooral gericht op het verbeteren van de functionaliteit van het lichaam. Handelingen uit het dagelijks leven verlopen vlotter en verbeteren de kwaliteit van het leven.

Iemand die zijn lichaam functioneel traint zal op langere termijn ook de esthetische veranderingen aan zijn lichaam ondervinden.

20ae24aa5fb88eb351b1e46654bed94e 89214c20544044b796d0e03e3bbb3125 d015e3744d53b3efd697546d1e481446

WORKSHOPS/CLINICS

Stability ball : leer welke oefeningen je allemaal kan doen met een stability ball en waarom deze trainingsvorm nuttig is.

TRX : Volg een uitgebreide cursus die jou wegwijs maakt in het gebruik van  de TRX en welke toepassingen er mogelijk zijn    http://www.youtube.com/watch?v=5mRBHSgOO0U

Sport specifieke training :  golf, tennis, wielrennen, hockey,……..

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.6/5 (10 votes cast)
Personal Training : Back to Basics met Functional Training, 3.6 out of 5 based on 10 ratings